Jak nakupovat
Tento internetový obchod se jmenuje minerals-fossils.cz a funguje jako běžný e-shop. Nakoupit zde můžete minerály, zkameněliny a další vzácné přírodniny, případně i jiné zboží s touto tematikou související.
Vystavené zboží
Z povahy věci vyplývá, že většina nabízených vzorků minerálů a zkamenělin jsou individuální kusy. To znamená, že je nabízen k prodeji jen jeden kus (přesně ten, který je na fotkách) a tudíž ho nemůžete do košíku vložit vícekrát. U takového druhu zboží je zobrazené tlačítko KOUPIT
Zboží, které se již prodalo, může zůstat ještě nějaký čas zobrazené v nabídce a místo tlačítka Koupit je zobrazený nápis PRODÁNO. Takové zboží již není možné vložit do nákupního košíku.
Zboží, u kterého je možné zakoupit více kusů najednou, poznáte tak, že kromě tlačítka KOUPIT máte vedle i tlačítko pro úpravu počtu kusů
Jedná se především o normální výrobky (např. krabičky, stojánky a další příslušenství ke kamenům), ale i některé kameny. Takové kameny najdete např. v oddělení „kameny bez výběru“. Jak to funguje?
“Kameny bez výběru“
Většinou se jedná o vzorky minerálů nebo fosílií menší hodnoty, kde jednotlivé vzorky jsou si navzájem dosti podobné. U takového druhu zboží je fotka skutečně pouze ilustrační a máte možnost si zakoupit jeden nebo i více kusů. My Vám potom vybereme z té „krabice“ ten jeden vzorek nebo více kusů, ale nebude to ten co je na obrázku, prostě to bude nějaký dosti podobný (někdy horší, někdy lepší…). Jde nám o to, že vzorečky malé hodnoty se nám nevyplatí složitým způsobem fotit a vytvářet k nim individuální popis, ale přeci jen Vám je chceme nabídnout k zakoupení. Vložení individuálně nafoceného kamene na e-shop je minimálně hodina práce a to u vzorečku za 50Kč prostě není možné.
Jak se v nabídce zorientovat?
Kameny jsou rozdělené do několika hlavních kategorií (Zkameněliny, Minerály, Dekorační kameny…) a pokud tuto hlavní kategorii navštívíte, najdete v ní všechny aktuálně vystavené vzorky. Ty tam nejsou seřazené podle žádného systému, ale pokud si chcete zboží trošku uspořádat, můžete použít filtrování zboží podle určitých vlastností, např. u minerálů můžete zvolit velikost vzorku (malé, střední, velké…), typ minerálu podle mineralogického systému (prvky, silikáty, karbonáty…) apod. Nabídku filtrů najdete vždy, když si rozkliknete tlačítko filtrovat
V hlavní kategorii zboží můžete najít i kategorie nižší úrovně (např. v kategorii minerály najdete i podkategorii TOP vzorky). Tam se nacházejí vybrané vzorky, ty které považujeme za nejhezčí (většinou jsou také nejdražší ). Jeden vzorek tak může být současně zobrazen ve více kategoriích - vždy ale fyzicky existuje pouze jako jeden kus, takže pokud se prodá, zmizí potom z nabídky všude tam, kde jste jej mohli vidět.
A nakonec je úplně nahoře i fultextový vyhledávač, kde stačí zadat jen část slova. Například, pokud chci najít trilobita s názvem "Ellipsocephalus hoffi", tak stačí napsat jen "Ell" a ve výsledku vyhledávání už budete mít co potřebujete.
Jak vytvořit objednávku
- vyberte si zboží - vždy když kliknete na tlačítko KOUPIT, zboží se vloží do nákupního košíku, který najdete vpravo nahoře. Je to jen nezávazný návrh - zboží můžete z košíku kdykoliv smazat, upravit počet kusů apod.
- když máte vybráno, klikněte na nákupní košík a tlačítko K POKLADNĚ
- zobrazí se stránka s obsahem nákupního košíku - zde můžete ještě upravit počet kusů daného zboží (u individuálních vzorků to pochopitelně nejde), něco z košíku vyhodit nebo se ještě vrátit zpět do obchodu a něco přidat.
- Vyberte si způsob dopravy a platby. E-shop Vám v tuto chvíli nabídne dostupné možnosti dopravy a platby na základě zboží, které máte v košíku. Pokud máte v košíku položky, které jsou dohromady příliš těžké nebo rozměrné, některé levnější druhy dopravy nebudou pro tuto objedávku dostupné (při objedávce do zahraničí může být třeba dostupný pouze jediný způsob). Při nákupu zboží v celkové hodnotě nad 3000 Kč nabízíme dopravu do České republiky obvykle zdarma. Vždycky je zde nejlevnější varianta, že si objednané zboží vyzvednete osobně u nás v Praze-Stodůlkách (zde prosím věnujte pozornost informacím o naší kamenné prodejně).
- Vyplňte svoje údaje - doručovací a fakturační adresu, telefonní číslo, na které se Vám dovolá doručovatel zásilky a hlavně svůj e-mail. Vaše údaje nám slouží pouze pro vyřízení objednávky a komunikaci s Vámi, nemusíte nás podezřívat, že tyto údaje někomu prodáme :-) Pokud u nás nakupujete častěji, můžete se i zaregistrovat, čímž vaše údaje budou uložené a nemusíte je příště vyplňovat.
- Závěrečná kontrola objednávky - prosím zkontrolujte veškeré údaje, zdali je vše v pořádku. Pro dokončení objednávky musíte souhlasit s našimi obchodními podmínkami a zpracováním osobních údajů (zaškrtnout ta stejnojmenná políčka), jinak vás to nepustí dál. Je to povinnost vyplývající ze zákona.
- Objednávka je úspěšně vytvořena - na váš e-mail přijde potvrzení objednávky z našeho e-mailu obchod@minerals-fossils.cz Pokud by vám potvrzení objednávky nepřišlo, zkontrolujte nejprve, zdali neskončilo ve spamu (případně prosím povolte, aby vám e-maily z naší adresy chodily v pořádku. Pokud by potvrzení přesto nepřišlo, napište nám.
Co následuje po vytvoření objednávky?
Nyní jsme od Vás obdrželi závaznou objednávku zboží a začíná nám práce. Pokud jste si ale zvolili platbu metodou, která chvíli trvá (bankovní převod apod.), tak ještě počkáme, až nám platba od Vás v pořádku přijde. Teprve potom totiž můžeme vytvořit účetní doklad (fakturu) a začít vyřizovat objednávku.
Vámi objednané zboží musíme najít u nás na skladě, ke kamenům ještě vytiskneme popisky (malý papírek, kde bude uvedený název a lokalita) a potom vše pečlivě zabalíme do balíčku. Takto hotovou zásilku pak odešleme Vámi zvoleným způsobem dopravy. Fakturu za zakoupené zboží přibalíme v papírové formě do zásilky, ale můžete si ji i stáhnout v elektronické podobě - odkaz najdete v e-mailu s potvrzením zásilky.
Až bude zásilka odeslaná, přijde Vám od nás e-mail, nebo SMS s informacemi, že zásilka je už na cestě.
Jak dlouho trvá vyřízení objednávky?
Bohužel nejsme firma s mnoha zaměstnanci, kde Vám objednávku odešlou už okamžik poté, co si ji naklikáte. Jsme malá rodinná firma a vyřízení objednávky nám může chvíli trvat. Někdy se podaří objednávku odeslat ještě v ten den, ale v průměru nám to zabere tak dva pracovní dny, než balík předáme přepravci a pak už to je na něm, kdy se balíček dostane až k Vám.
Když se něco pokazí…
Někdy se může stát, a to tak maximálně jednou za deset let :-), že si něco objednáte a my to zrovna nemáme. Nikdo není neomylný a to jak my, tak náš e-shop. Kámen, který jste si objednali nám chybí na skladě - buď se ztratil, nebo se mohl poškodit anebo se již dávno prodal, ale chybou systému zůstal pořád zobrazený v nabídce. A jelikož je to jen jeden individuální kus, tak ho nemůžeme nahradit nebo počkat, až nám z nějakého velkoskladu přijde další. Prostě když není, tak už nebude. V takovém případě se hluboce omlouváme a buď Vám nabídneme alternativu (např. výběr z jiných podobných vzorků), nebo zkrátka od kupní smlouvy odstoupíme (můžete jak Vy, tak my) a vrátíme Vám platbu.
Nejsme schopni odeslat objednávku, protože jsme na zahraniční cestě. Ano, to se nám občas stává, a to ne jen jednou za deset let, ale i několikrát do roka. Protože z povahy našeho povolání, občas se vydáme na výpravu daleko do světa za nákupem či hledáním nových nerostů, na světové mineralogické burzy apod. a bohužel ne vždycky najdeme spolehlivou náhradu, která by se postarala o odbavení zásilek. V takovém případě vždycky na stránkách našeho e-shopu najdete informaci o této skutečnosti, tedy že objednávky budeme schopni odeslat nejdříve až v určité datum. Pozor prosím na nákup zboží přes zprostředkovatelské weby (Zboží.cz, Heureka apod.). Vždycky nakupujte pouze přímo na našich stránkách, kde se případně dozvíte důležité informace.
V našich obchodních podmínkách máme zakotveno, že nejzažší lhůta do kdy zásilku musíme odeslat (nebo připravit k osobnímu vyzvednutí) je 5 pracovních dnů (tedy jeden celý týden). Pokud Vám zásilku v této lhůtě nebudeme schopni odeslat, máte právo od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě ale máte povinnost nás o vašem rozhodnutí informovat e-mailem (jde o to aby jsme věděli, že už je pro Vás pozdě a balíček už nemáme posílat). Pokud Vám však nevadí si na objednané zboží počkat, kupní smlouva zůstává nadále platná ještě 60 dnů. Jestliže ale nedokážeme z nějakého důvodu odeslat objednané zboží ani do 60ti dnů, pak už vážně nečekejte, protože kupní smlouva tímto definitivně zaniká. Samozřejmě, doufáme, že takovéto extrémní situace nenastanou a úplně v klidu - pokud něco nebude v pořádku - napište, zavolejte a domluvíme se co dál.
Přišel mi balíček, ale něco je špatně
V balíčku není to co tam být - něco chybí nebo je tam něco jiného.
Omlouváme se, toto nejspíš bude naše chyba. Chybovati je lidské, ale není to profesionální. Napište nám na e-mail co se stalo, případně pošlete fotku pokud je tam cosi jiného a nějak to vyřešíme. Chybějící věci dopošleme, vyměníme za něco jiného nebo vrátíme peníze…
V balíčku je to co jsem si objednal(a), ale je to evidentně poškozené.
Ajaj, zase ta naše Česká pošta. Ikdyž toto většinou není naše chyba, velice nás to mrzí. Místo radosti máte starosti… Zkontrolovat si obsah zásilky ve chvíli, kdy si ji přebíráte od přepravce, je samozřejmě nesmysl a zejména ve chvíli, kdy se balíček na venek tváří nepoškozeně. Ale přesto Vás prosíme - pokud si převezmete balíček ve kterém evidentně něco chrastí, nebo z něj něco trčí ven, je roztržený a obsah se sype ven… prosím v této chvíli řekněte pošťákovi: „Zásilka je poškozená, nyní to spolu otevřeme a bude-li tam něco rozbitého, tak sepíšeme protokol o škodě“. Pošťák bude mít zpestření dne, něco co jen tak bežně neřeší a nám tohle velice pomůže. Existuje totiž šance, že by nám pošta vyplatila zpět pojištění balíku. Pokud to uděláte, určitě na Vaši vstřícnost nezapomeneme :-) Samozřejmě je třeba nás poté kontaktovat, abychom zahájili reklamaci zásilky. Vzpomínám si, že jednou jsem posílal zásilku s trilobity do USA a zákazníkovi přišli totálně rozbité - doteď nechápu jak se to mohlo stát. Ale jelikož v balíku něco chrastilo, tak to před pracovnicí pošty vybalil a sepsali protokol o škodě. Poté mi protokol poslal a já jsem z americké pošty dostal zpět alespoň část peněz. Když se tohle podaří vyřídit přes půlku zeměkoule, tak věřím, že u nás je to možné také.
Pokud ale zjistíte až doma, že zboží uvnitř je poškozené, je na reklamace poštovních služeb už pozdě. V takovém případě nám prosím pošlete fotku toho co se stalo a my to s Vámi vyřešíme. Nejčastěji Vám vrátíme peníze za poškozený vzorek, nebo dáme dodatečnou slevu… to už je na vzájemné domluvě. Samozřejmě ve všech případech, kdy se něco špatného přihodilo ne Vaší vinou se vynasnažíme, aby jste nepřišli zkrátka. Zejména co se týká dodatečného doposílání zboží ať od nás nebo k nám, náklady budeme hradit my.
Poškození zboží uvnitř zásilky je vždycky důvod k reklamaci, jejíž pravidla máme ustanovené našimi obchodními podmínkami (respektive reklamačním řádem, který najdete na konci obchodních podmínek). Ale prosím, v tomto případě nás nejprve raději kontaktujte tak jak je napsáno v odstavcích výše. Neohlášenou zásilku s rozbitým zbožím prosím neposílejte. Je to sice takto napsané v reklamačním řádu, abychom vyhověli zákonům České republiky, ale akorát tak dojde k nečekanému překvapení z naší strany - hlavně ve chvíli, kdy jsme někde na zahraniční cestě a přijde nám na poštu balíček, který si nemůžeme v té době vyzvednout. A vy se potom budete divit, že na Vaši reklamaci nikdo měsíc nereaguje a je to proto, že ten balíček jsme si ještě nevyzvedli, jelikož nevíme, že jste nám něco posílali……..
V balíčku je to co tam má být, ale zboží se mi nelíbí a chci ho vrátit
Pokud k tomuto dojde, velice nás to mrzí a zboží nám můžete vrátit. Může se jednat třeba jen o část objednávky, tedy o jeden vzorek z několika, které byly v zásilce. Toto ale prosím není případ reklamace, tuto možnost Vám dává občanský zákoník, podle kterého můžete vrátit zboží objednané na dálku (zboží, které jste fyzicky neviděli) do 14ti dnů od doručení. V tomto případě je ale nutné:
- Vrátit ono nechtěné zboží na adresu naší provozovny a jméno Jan Stehlík, K Jasánkám 3085, 15500 Praha 5, tel: 736 646 804
- Vrátit to můžete jakýmkoli způsobem, donést osobně nebo poslat poštou, ale náklady na případnou přepravu musíte hradit Vy a také se musíte postarat o to, abychom zboží skutečně obdrželi. Neděláme nic naschvál, ale může se stát, že nebudeme doma z důvodu zahraniční cesty a potom ani poštou, ani osobně nejsme schopni zboží převzít. Proto vždy prosím nejprve napište/zavolejte
- Náklady na přepravu zásilky od Vás k nám nevracíme. Vrátíme Vám peníze pouze za vrácené zboží.
- Pokud nechcete, žádné důvody vrácení zboží psát nemusíte, ačkoli bychom rádi věděli, proč se Vám vzorek nelíbí. Pokud nám na papírek s číslem vašeho účtu napíšete: nelíbí se mi barva / kámen je menší než se zdál podle popisu / kamarád mi řekl, že to nemá takovou cenu… budeme pro příště vědět a alespoň upravíme popis vzorku.
- Prosím, neřiďte se slepě reklamačním řádem. Je to pouze povinná interpretace zákonného předpisu, který v praxi nemusí fungovat moc dobře. Vždycky nám prosím nejprve napište e-mail nebo zavolejte a domluvíme se na nejlepším schůdném postupu pro obě strany. Neposílejte nám prosím neočekávané balíčky a hlavně nebalte zboží do původního obalu - do použité poštovní krabice, pokud není ve stavu schopném opětovného použití.
- Peníze Vám prosím můžeme vrátit jediným způsobem a to převodem na bankovní účet. Pokud jste objednávku platili v hotovosti, dobírkou, platební kartou, ze zákona nám musíte dát svoje číslo účtu, na který Vám vrácenou částku pošleme.
Vrátit nelze zboží:
- Použité
jak lze kámen použít? Třeba tak, že si ho vyfotíte a fotku použijete pro své účely někde na internetu, pro tvorbu přírodovědné učebnice apod. Také běžná manipulace se vzorkem, která na něm zanechá následky, je použití vzorku. Otisky prstů navždy zanechané na hladké ploše krystalů azuritu, olámané jehličky mikroskopických krystalů natrolitu…
- Poškozené
Jak lze kámen poškodit? Některé vzorky velice snadno. Kromě výše uvedených příkladů, už běžná manipulace a kontakt s lidskou pokožkou může některé minerály nevratně poškodit. Ale zejména pak špatné zabalení, když posíláte kámen zpět.
Prosíme Vás o trochu porozumění
Ačkoli se Vám pravidla vrácení zboží mohou zdát jakkoli přísná a výhodněji nakloněna nám, jde o určitou ochranu prodejce před rozmarným a neuváženým chováním zákazníka. Prodejce nemůže sponzorovat přepravu zboží k zákazníkovi tam a zpět jenom proto, aby se zákazník na vzorek podíval na živo a zase ho hned vrátil. Přeprava zboží přepravcem je extra služba, kterou když chcete, tak si ji musíte zaplatit. Jinak, jsme tu pro Vás v kamenné prodejně a můžete se po domluvě kdykoliv zastavit osobně.
Svůj nákup na e-shopu pečlivě zvažte. Při nákupu nerostů musíte brát v úvahu, že ač se snažíme sebelépe vzorky nafotit, aby jste měli představu jak kámen ve skutečnosti vypadá, někdy to prostě není technicky možné. V některých případech vypadá kámen v realitě lépe než na fotkách a je zajímavé, že takové vzorky nám nikdy nikdo nevrátil :-) Ale někdy zase může vypadat lépe fotka než vzorek samotný. Vezmete-li dva kameny, každý o svém nejdelším rozměru 5 cm, přesto ten jeden může být až trojnásobně velký než ten druhý. Je totiž třeba rozlišovat a představit si, co vlastně znamená rozměr 5 x 2,5 x 2 cm a 5 x 4,5 x 4,5 cm.
Je také potřeba mít určitou zkušenost a představu ohledně barevnosti nerostů. Minerály někdy v umělém osvětlení získají výraznější barvy, než ve skutečnosti mají (jindy zase naopak). Toho jsme si vědomi a barevnost fotek se snažíme co nejvíce sladit s realitou. Ale neuškodí i trocha realistického pohledu ze strany zákazníka, který musí pochopit, že krásně vybarvený turmalín je takto vybarvený pod bílou zářivkou, pod kterou se fotí. Při běžném denním osvětlení kámen tak sytých barev nedosahuje (ale bohužel v nízkém osvětlení, které by ukázalo jeho „běžné barvy“ zase nejde vyfotit). Tráva je zelená jako tráva, hrášek je většinou zelený jako hrášek, citrón je zase dosti často citrónově žlutý. A podobné to je i s minerály. Zkameněliny jsou často lepené a je to zcela běžný postup při preparaci a zpracování vzorku. Pokud to není vidět a vzorek to esteticky nehyzdí, není to žádna vada zboží, jelikož „na funkci vzorku“ to nemá vliv. Každá přírodnina zkrátka má svoje určité vlastnosti a ty je nutné brát v úvahu a někdy je i předpokládat.
Jsme malá rodinná firma a někdy nestíháme, zvláště když jedeme do zahraničí pro nové minerály a fosílie. Někdy nám trvá i několik dní, než odpovíme na e-maily. Mějte prosím pochopení, jsme jen lidi a snažíme se dělat práci, která je časově velice náročná.
Závěrem bych chtěl dodat, že za asi 12 let fungovaní našeho e-shopu od roku 2010 si pamatuji, že nám někdo 2 x vrátil zboží, protože se mu nelíbilo. Reklamaci rozbitého vzorku jsem řešil asi 5 x tím, že jsem zákazníkovi vrátil peníze. A asi 200x jsem řešil situaci, kdy jsem se „tak nějak“ spletl a poslal něco jiného nebo (a to nechápu jak stává), že se mi vzorek prostě ztratil a já ho nedohledal. Pevně doufám, že tyto statistiky se už nebudou dále navyšovat a budeme mít pouze spokojené zákazníky.